Projek Tepi : Ilman & Amani

_MG_0414_1

Salam dan selamat sejahtera. Ini merupakan kenduri kedua aku jadi jurugambar. Terima kasih la kepada makcik aku Norbaizura Rahmat sebab bagi peluang aku belajar di majlis anak dia ni. Memandangkan ni hanya majlis bertandang, aku takde la tertekan sangat.

_MG_0200 _MG_0232_1

Aku guna peluang ni untuk belajar. Jadi berbekalkan kamera Canon 1100d, lens 18-55 dan 55-250, aku ambil gambar sepanjang majlis.

_MG_0288_1

Aku cuba bertenang dan ikut je perjalanan majlis. Aku cuma kena bersedia untuk ambil gambar. Itu je. Biasanya kat majlis kan ada orang yang arah-arah lepas ni buat ape, lepas tu buat ape. Aku follow je..hehe

_MG_0346_2

Benda yang paling mencabar adalah kawasan pelamin. Sebab ruang tamu dia ada lampu oren, biru dan putih. Nasib baik ada flash dan lampu pelamin tak pasang. Kalau pasang dah tentu oren lak pengantin. Cerita pasal pelamin, bila aku tengok balik, gambar pengantin kat pelamin ade satu je yang pose. Adeh.

_MG_0412_1 _MG_0427_1

Nasib baik la ade sesi dalam bilik lak. Bilik dah hias lawa jadi takde masalah untuk ambil gambar. Aku rasa dari dulu lagi style amik gambar dalam bilik ni. Ingat takde dah orang buat.

_MG_0458_1 _MG_0504_1 _MG_0519_1_MG_0473_1

Untuk outdoor, kitorang pergi Dataran Sungai Kerian. Menggelupur gak la bila tak sedia idea untuk outdoor ni. Ambik mana yang terlintas kat kepala je.

Ape yang aku belajar dari kenduri ni?

  • Aku perlu lens potret
  • Aku perlu belajar pose kan pengantin samada untuk pelamin atau outdoor
  • Perlu ada gambar pose pengantin kat pelamin
  • Aku perlu ada lakaran idea sebelum buat kerja supaya tak terlepas apa-apa yang penting

Setakat ni dulu dari aku,

Dzul Fadli Akmal Bin Dzul-Kifli
Emel : dfakmal86@gmail.com
Laman Web : https://dzulfadliakmal.com/
Laman FB : https://www.facebook.com/dzulfadliakmalphotography

Tinggalkan komen anda

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s